Coromandel Coastal Walkway

10 januari 2019 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Vroeg wakker. Het bioritme zoekt nog zijn weg. Op tijd ontbijten en klaar maken voor de wandeling van  vandaag. Om acht uur rijden we het plaatsje uit. Het is een goeie 50 km rijden en de laatste 30 km is een gravelweg. Daar krijgt je auto een camouflage kleur van. Het is wel weer een prachtige rit om er te komen. Veel langs de kust. Schapen- en koeienland verandert in bos. De zon die op het water glinstert en de rotsen aan de kust met het groen zorgen voor perfecte plaatjes. We lopen eerst op boerenland en even verder wordt het bos met veel varens en palmbomen. Veel tui’s gehoord en  gezien (inheemse vogel). Onderweg hier naar toe een gastoestelletje gekocht. Lekker een kopie soep genomen. We komen verschillende mensen tegen. Natuurlijk weer geëmigreerde Nederlanders. Ook melkveehouder. Op een uitkijkpunt zit een jong gezin. De man heeft ook Nederlandse wortels. Hij neemt een foto van ons beiden. Op het eindpunt zijn we in Stony Bay. Daar is het filmpje van. (zie onder knop video's) Lekker een frisse duik in zee. We zijn 4 uur onderweg. En nu weer terug. Het laatste stuk hebben we het een beetje gehad. De benen voelen branderig en moe aan. We moeten nog het stuk terugrijden ook. De richtingaanwijzer en ruitenwisser zitten net anders om. Vaak wordt onze richting bepaald door de ruitenwisser. De ramen krijgen ook een gravelkleur. Thuis wacht een koel biertje. Het was misschien iets te gek maar we hebben een prachtige dag achter de rug en na 7 uur  lopen is het goed rusten.  Arco neemt het morgen over en ik geef me over.

BLD_4067

1. Saskia:
    Wat een goeie foto!! X
  2. Marijke:
    Leuk die foto!
    Tof om direct te gaan wandelen, ervaar je alles Intenser.
  3. Cocky:
    10 januari 2019
    Oh wat weer een super mooi verslag .Ik reis zo echt met jullie mee geniet er zo van ..foto is prachtig ( een paar apart )
  4. Wendy:
    10 januari 2019
    Helemaal met je een Cocky.
  5. Maartje:
    10 januari 2019
    Mooie foto en mooie ervaring erbij
  6. Erna Kuip:
    11 januari 2019
    Ook heel leerzaam. Wist niet dat een tui een vogel was! Leuk verslag