Hiero of daaro

15 februari 2019 - Raglan, Nieuw-Zeeland

DSC_0810

Het is warm in Taupo, als we na de lange wandeling naar Mount Doom daar aankomen. Het is heerlijk na zo’n dag het meer in te duiken bij Acacia Bay. Eettentje zien we op de terugweg. Zitten buiten en met een lekkere pot bier en met de laatste zonnestralen op je gezicht, waan je je echt op een zonvakantie. Een heldere nacht laat de melkweg weer goed zien, als ik om een uur of 3 naar de wc ga. Vrijdag 15 februari zwager Ed zou jarig zijn vandaag. In gedachten ben ik bij Reinie. Het is wat bewolkt dat is lekker. Zo start je makkelijker op. We rijden richting Rotorua, waar we op de heenweg niet alle vulkanische activiteiten hebben gezien vanwege de regen. Wai-o-tapu is een warmte bronnen  wonderland. Ook hier zeggen de foto’s meer dan ik  kan zeggen. Alleen de geur van rotte eieren zijn op de foto’s niet waar te nemen. Wanneer komen er geurcamera’s? Het is inmiddels prachtig weer. We moeten nog een stukje rijden naar Raglan. Een plaatsje aan de westkust bij een inham. We logeren bij een Backpackers Hostel. Het oude hippie-gevoel komt naar boven. Vlakbij kunnen we zwemmen. Het is hoogwater en ik zwem de baai over en terug via een loopbrug, waar jeugd vanaf de brugleuning, 5 meter hoog, het water inspring. Een meisje vraagt aan mij of het water koud is. " Nee" antwoord ik. "Maar het is wel nat" Hierbij denk ik aan mijn vader, van wie ik deze flauwe grap heb. Het waait hier ook flink, dat maakt het allemaal even aangenamer qua temperatuur. Al moet je wel een extra shirt aan. Kunnen we weer iets meer  wennen aan de Hollandse kwakkelwinter. Bijna de laatste dag. Een tijd om even te mijmeren. Zoals mensen, die mij kennen, let ik vaak op als mensen vaak dezelfde woorden gebruiken. Bij Arco is dat niet anders. Hiero of daaro zitten daar zeker bij. Zou ik in Nieuw Zeeland kunnen wonen?(daaro) Denk het wel, maar zou ik het ook willen? Denk het niet. Gerrit Terwindt zong het al met Oosterend Present: Oosterend is mien thuus. (hiero)

1. Ton van Groeningen:
    15 februari 2019
    Mooi stukkie geschreven Cees!!
  2. Cocky:
    15 februari 2019
    Voor strakkies een hele goeie thuisreis naar "hiero"
  3. Jan&Nora:
    15 februari 2019
    Hoi Cees en Arco, wat is het steeds genieten van jullie verhalen en foto's. Heerlijk om te lezen dat jullie samen "daaro" zo intens de natuur beleven en het goed hebben. Voor het thuisfront wel fijn om te weten dat jullie ook weer graag naar "hiero" komen.
  4. Maartje:
    16 februari 2019
    Mooi geschreven weer Cees. We hebben genoten van al jullie verhalen. Goede terugreis alvast.