Hobbiton

12 januari 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

BLD_4184

Boven een kroeg slapen was niet zo'n goed idee. De harde bonkende muziek, terwijl er bijna geen kip in het establishment zat, zou om 1 uur stoppen. Maar helaas om half drie, weliswaar zachter, hoorden we nog een beat doorgaan. Daarbij kwam nog eens het feit dat ik tijdens het eten, ik mijn gezwollen enkel voelde. Ik kon nog alleen maar hinkepinken. Arco heeft in de kroeg nog ijs gehaald. Dat gaf wat verkoeling. We hebben wel geslapen maar het was een magere 4. De ochtend snel weg en ergens op een heuvel ontbeten. Zonder koffie of thee. Naar de filmset van de films Lord of the Rings. Het was niet te ver weg en daar een koffie genomen. Je wordt met een bus naar de set gebracht. Onze Engelse gids praatte in een raptempo. Met 'hey guys' als stopwoordje. Ik strompel voort. De vele Japanners in onze groep maken bij elke stop een selfie of laten er een maken. Onze gids maakt er een van ons. Dat is de nieuwe profiel foto geworden. Kijk bij de foto's om een indruk te krijgen van het Hobbitdorp. Het is leuk en het commerciële moet je even wegdenken. Na het bezoek is het een klein stukje naar Roturua. De plaats met zijn geisers, modderpoelen en andere stinkende zwavelbronnen. We zitten nu in een blokhut op de camping. Waar ik in 2002 ook met Marijke was. Eerst moet de zwelling in mijn enkel afnemen. Arco gaat nog een keer ijs halen.

1. Roos:
    12 januari 2019
    Gaaf! Ik ben groot fan van de Lord of the Ring films, dus dit is super leuk om zo te zien. Sterkte met je enkel Cees!
  2. Corina:
    12 januari 2019
    Rob vraagt of het een idee is voor de decors voor OP 2023?
  3. Cocky:
    12 januari 2019
    Wat een super mooie foto's van het Hobbit sprookjes dorp ..Wat geniet ik hier van
    Lieve broer beterschap met je enkel.Gelukkig hebben we de foto's nog
  4. Linda:
    Goed idee van Rob
  5. Martine:
    12 januari 2019
    Ja, goed idee van Rob! Het verhaal gaat dan over 2 dappere Oosterenders die naar de andere kant van de wereld reizen, op zoek naar een heel klein dapper volkje. Titel: "The Fellowship of the Hinkepink". Mooi!!
  6. Maartje:
    Wat een mooie foto's!!
  7. Corrie:
    12 januari 2019
    nat verband Cees; pappen en nathouden zogezeid. Sterkte!
  8. Ingrid en Erik:
    12 januari 2019
    Super mooi reizigers! De herinnering aan de zwavel geur bij Rotarian komt meteen weer bij ons op
  9. Ingrid en Erik:
    Rotorua natuurlijk 😉
  10. Cees:
    12 januari 2019
    Martine wij dachten meer aan: The return of the Hinky Pinky. ( I'll be back)
  11. Martine:
    15 januari 2019
    Jaaaa! Dat is 'm! Ik zie alweer pittige gevechten voor me ;-)))