Het Krabbehuussie

1 februari 2019 - Haast, Nieuw-Zeeland

BLD_4756

Vannacht hoorde ik de regen. Het was geen droom. Laag hangende bewolking om de bergen. We besluiten om verder te gaan. Het woud heeft ook wel iets mysterieus met regen en flarden wolken, die om heuvels een weg zoeken, naar beter weer lijkt. Koffiestop valt niet mee. Bij een meer is alleen een kampeerplek met wc. Bij een strand met uitkijktoren   is geen water om zelf koffie te zetten. We vinden een klein tentje net van de weg af. Veel heeft onze Kiwi niet maar wel instant koffie. De cafeïne stoot is zo weer binnen. Verhip vanaf zee kleurt de lucht blauw. We rijden naar Haast en slaan af naar Jackson Bay, zo’n 50 km verder. Stuk langs de kust en dan landinwaarts door bos en steken drie rivieren over. Nu rijden we langs het strand een smalle weg en zien we de baai. Het is lunchtijd. Er staat een soort portocabine waar het goed eten is. Het heet The  Crayfish Pot. Een wandeling door een bos met veel mos brengt ons bij Oceaan Beach. Helaas zijn de pinguïns op vakantie en geen een gezien. Terug in Haast zitten we in een huussie niet te krap, met een dak boven ons hoofd. Dit keer ontwenningsverschijnselen, vandaag geen ijsje maar wel een straffe strandwandeling met veel wind. Dat is goed voor het hoofd om alle indrukken te verwerken.

1. Piet Bakelaar:
    1 februari 2019
    Regen en wind. Dan voelen jullie je vast weer een beetje Texels. Geniet ervan.
  2. Jan&Nora:
    2 februari 2019
    Steeds weer iets nieuws ontdekken blijft spannend en mooi.