Wanaka

27 januari 2023 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Is het leuk om de dag een stukkie te schrijven? Ik kreeg deze vraag gisteren. Soms niet, dan moet je je er toe zetten. Maar meestal is het juist opbeurend om te gaan schrijven. Het werkt goed tegen inkakken. Nu ben ik net wakker en ik ben meteen begonnen met schrijven. Een voorsprong. Dat beurt pas echt op.

Oeps....Ajax staat achter, 0-1. Tegen Volendam. De poppen zijn aan het dansen. Jammer dat Rinus niet meer leeft. Rinus Michels? Nee, Rinus Mosk! Die had ze naar voren gescholden.

Het regent hier nu pijpenstelen.  We wachten op beter weer. We zouden nog een stuk lopen. Maar goed dat we niet in ons tentje zitten. Heerlijk, zo'n luxe appartement.

..........

Vanmiddag was het weer droog. Op naar een mooie wandeling in de vallei, 50 km verderop. We waren al een behoorlijk eind onderweg toen bleek dat de benzinetank bijna leeg was. Dus zo zuinig mogelijk weer terug naar Wanaka. Nog wel een kudde herten gezien. Ik schat zo'n 600-700 stuks. Cees heeft foto's genomen.

Muziektip van de dag. Het kon niet uitblijven. Crowded House, schone nieuwzeelandse muziek, voor mij ff iets te schoon maar ach, toe maar, met het nummer Weather with you.

Gravelweg naar Mount Aspiring

Oh dear

Oh more dear

Meer van Wanaka

Wanaka en het meer

Gisteren zware wolken boven de bergen

Het contrast kan niet groter.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla Veeger-Roeper:
    27 januari 2023
    Prachtige verhalen, het is hier nu 4 graden.
  2. Piet Bakelaar:
    27 januari 2023
    Zware wolken en regen. Het kan niet op. Hier was op het nieuws dat Oakland onder water staat en dat automobilisten wordt aangeraden niet de weg op te gaan. Dus dat is heftig. Hopelijk hebben jullie daar geen last van. Hier schijnt de zon en is het lekker winterweer.
  3. Cees:
    28 januari 2023
    Hoi Piet Oakland is in Amerika. Auckland, de grootste stad van NZ ligt in het noorden van het Noordeiland
    Wij zitten aan de westkust van het Zuideiland. Ik schat een goeie 1000 km van Auckland af. We hebben stralend mooi weer. Dus geen last gelukkig. Al weet je het hier nooit met de West Coast.