That is different cook (koek)

6 februari 2019 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Het is dinsdag en eerst naar de barbier. Het heer en beerd moet opknapt worre. Ars mag ik niet meer thuus kome. De biene en de spiekers in de kop voelen beter. Kortom we kunnen op weg. Arco rijdt en kan nu weer eens de rutewissers an doen ipv richting aangeven, heeft ie van mee. Die verdomde Engelse auto ook. We rijden naar Mount Cook. De hoogste berg van NZ. Maar het is bewolkt en dichtbij de berg regent het ook nog. We rijden zo'n 25 km terug voor een camping en zetten voor het eerst de geleende tent van Johan en Cisca op. Even uitblazen in de gemeenschappelijke keuken met wifi uiteraard want je moet wel uitgekookt kunnen koken. Verdacht het klaart op bij de bergen. Toch maar proberen en rijden weer naar Mount Cook. We lopen 5 km richting naar  het met grijs water gevuld Hooker meer. Drie hangbruggen wachten ons. Met wild stromend water, een 10 tal meter onder ons. Mount Cook laat zijn gezicht steeds meer zien in de avondzon. De foto's zeggen genoeg. Op het eind zitten drie Kea's te zoeken om wat eetbaars. Het zijn papagaai-achtige vogels. Brutaal met een prachtige verenkleed. Terug lopen en af en toe omkijkend of Cook er nog steeds bij is. Op de camping maak ik de foto die ik bij dit stukje plak. Voor we de tent in kruipen, kijken we omhoog naar de heldere sterrenhemel met wolken van sterren. Zou er nog iemand van boven meekijken? Dat is nog eens een andere kijk.

BLD_4933

1. Jaapkees:
    6 februari 2019
    Ha ha de ruitenwissers die aan gaan terwijl richtingaangeeft komt me bekent voor.
    Ik sprak daar een Engelsman op aan toen we in Nieuw-Zeeland waren ,wat bleek? Hij had er ook last van.
    Het komt doordat de auto s worden geïmporteerd uit Japan en die hebben het zo geregeld.
    Verdomde jappen ,dus.
  2. Jan&Nora:
    6 februari 2019
    Prachtige foto van Mount Cook.
  3. Ciska:
    7 februari 2019