Auckland

9 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

BLD_4036

Auckland

Landen om 6:30 uur is vroeg. Voordeel de bagage komt vlug. Zelf je paspoortcontrole doen via een scan. Er volgen op een scherm wat vragen. Wil een vraag te snel invullen. Of ik een crimineel verleden heb? Holleeder is er niets bij, fout antwoord dus. Word verwezen naar de gewone controleur van vlees en bloed. Voor de rest gaat alles vlot en daar staan we dan in het ongelofelijke land. Warm en met rugzak en al lopen we naar het autoverhuurbedrijf. Gelijk zweten al is het vroeg en dan blijkt dat we een internationaal rijbewijs nodig hebben. Ze zorgt er voor als je maar betaald. We rijden naar het centrum van Auckland en vinden de YHA Youth Hostel ( je bent oud en wilt wat) via tomtom op mijn telefoon. De kamer is eenvoudig en goed. Eindelijk weer douchen en lopen door de drukke Queensstraat van de grote stad. Wat opvalt is dat je via een app een elektrische step kan huren en dat je er veel Aziaten tegenkomt en ook hun eettentjes. Hier zien we ook bedelaars op straat zitten. Elke stad verandert ook Auckland. We eten een overheerlijk stuk pizza met een alcoholische versnapering. Dan kakken we in en besluiten om tegen zessen onder de wol te kruipen. Beter kan ik zeggen: eerst zonder laken en later met. Dus van onder is bijna geen sprake. Ik val meteen in slaap volgens Arco. Ik denk het ook maar zeker weet ik het niet want ik sliep al. In Nederland raast een storm en wij puffen van de hitte. Verschil moet er zijn.

1. Ton van Groeningen:
    9 januari 2019
    Mooi verhaal Kees. Het is nu weer lekker rustig hier.
    Groeten