Coromandel

9 januari 2019 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

BLD_4040

Coromandel

Vroeg wakker, de interne wekker moet nog gereset. Toch nog wat blijven liggen want om nu al het nachtleven in te gaan, lijkt me niet verstandig. We ontbijten in de jeugdherberg en zitten om 9 uur in onze ijzeren metgezel voor de komende weken. We rijden op gevoel onder Auckland en volgen zo veel mogelijk de oostelijke kustlijn. Mooie vergezichten over het water, dat lichtblauw van kleur is. Er liggen ook wat eilandjes voor de kust. De eerste indrukken van het land van Arco zijn overweldigend. Net als ik 34 jaar geleden ervoer. Als we een mooi plekje zien, is het tijd voor een frisse duik. We rijden verder en gaan in oostelijke richting, De slingerende weg langs de kust maakt plaats voor een meer vlakke rechte weg. In de plaats Thames doen we boodschappen. Vandaag zelf koken. De weg slingert nu weer in noordelijke richting. Het is aan de ander kant van de baai waar we ’s morgens reden. Er is meer bewolking maar niet minder warm. Zelfs een beetje broeierig. Het plaatsje Coromandel ligt niet zover van Thames, maar het op en af parcours gaat het niet zo snel als Max Verstappen. Het hoeft ook niet. We hebben vakantie. De slaapplaats voor vandaag en morgen is een motel. Er was geen plaats meer op de camping. Morgen vroeg op want we willen een flinke wandeling maken. De beste manier om de jetlag en de stijfheid van de autorit er uit te krijgen.