21 januari 2023 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Ik plop net wakker. 7 uur. Even piesen en daarna zie ik dat Hannes geappt heeft. Leuk. Gerrit en Stijn appen over de Klassieker, Feijenoord-Ajax. Ik hoop dat Ajax weer doet waar het goed in is, namelijk lekker voetballen. De uitslag vind ik nu minder belangrijk.

Cees wordt wakker, zegt wat over muggen en slaapt weer verder. Het is bewolkt. We gaan vandaag naar Mount Cook. 350 km verderop. Ik heb zin om te rijden. Gisteren nog dwars door Christchurch gereden. Prima te doen. Wat een sjieke stad is dat, prachtige moderne gebouwen samen met puik gerestaureerde originele gebouwen.

De buren maken ook aanstalten om weg te gaan. Gisteravond hoorden we iemand op de blokfluit. We dachten dat het het zoontje van de buren was, maar het was de buurman zelf. Hij floot 'Stille Nacht' en nog vals ook. Hier en daar een mispeer volgens Cees. Heerlijk!

Het is weer een mooie en voorspoedige reis. Het boerenland rond Christchurch, het meer van Tekapo, nog even ingelegen, en de lange weg naar Mount Cook. Ik was vergeten hoe mooi het is.

Op de camping hebben we eerst de tent opgezet. Daarna naar Mount Cook. Het is helder, beter zicht kun je niet hebben. Dan staat hij mooi op de foto.

Moe maar voldaan eten we onze macaroni op. Biertje erbij. Welterusten!

De plaat van de dag, speciaal voor de zonen van Noordwijk:  The Hollies met He ain't heavy, he's my brother.

Onderweg naar Mount Cook

Lake Mueller

Machtige bergen

1. Rosemarijn:
    21 januari 2023
    Wauw, wat een prachtige foto's! De natuur is echt indrukwekkend. Mooi nummer van de dag :-)
  2. Carla Veeger-Roeper:
    21 januari 2023
    Schitterend, wat een prachtige reis!!
  3. Maartje:
    21 januari 2023
    Wat een prachtige foto's!!
  4. Cocky:
    21 januari 2023
    Wow wat een pracht foto's ( zou het paradijs er zo uitzien ? ) ik hoop het
  5. Cees:
    21 januari 2023
    Hoi Cocky, foto's hier maken kunnen bijna niet mislukken. Nieuw Zeeland wordt ook wel "God's own country" genoemd
  6. Margot van der Ven:
    22 januari 2023
    Met jullie verslagje en alle prachtige foto's, komen alle herinneringen zo weer terug. Kan ik mijn eigen reis in dat geweldige land een beetje herbeleven🤗
  7. Ciska Stark:
    22 januari 2023