Regen deel 2

10 januari 2023 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Ik mis mijn boekweitpap. Elke morgen start ik er de dag mee. Eerst meet ik de volle melk af, 300 ml. Die kook ik (niet iets anders doen!) en daar doe ik de boekweitgrutten in. 45 gram (afwegen!). Nog 10 minuten zachtjes koken. De pap serveren in een goede kom, even af laten koelen en hij is perfect.

Tot nu toe hebben we hier nog geen boekweitgrutten kunnen vinden. Wel boekweitmeel, maar die moeten we niet. We houden vol.

Gisteren regende het pittig.  We konden niet veel doen. We besloten naar het zuiden te rijden, naar New Plymouth. Met dit weer kun je maar beter gaan rijden.

Het was lastig rijden. Er bleef water op de weg staan en die moet je goed lezen. Er zit wel eens een gat in. En in zo'n gat kwam ons linkervoorwiel terecht. Een beste klap. Maar verder leek alles oke. 200 km later was hij lek. Dus de krik eronder en verder met het reservewieltje, rustig aan, breek het lijntje niet.

We kwamen dus laat aan, zo rond 19.00 uur en het was lastig slaapplaats te vinden. Gelukkig wel gelukt, we konden de beheerder wel zoenen.

Morgen maar eens kijken hoeveel schade we hebben.

Het lied van de dag:

Who'll stop the Rain van CCR.

1. Ciska Stark:
    11 januari 2023
    Oei, dat is balen! Geen anwb in de buurt?
  2. Linda:
    11 januari 2023
    Meteen boekweitpap gemaakt na dit te lezen want kreeg meteen zin. Ik heb altijd een pak in de kast staan namelijk. Natuurlijk volgens de beschrijving en gegeten uit een kom. Heerlijk!
    Hoop dat je het snel kan vinden in de winkel, Ar