Klapband

11 januari 2023 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

De regen houdt niet op. Rob de Nijs zijn: " zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam" gaat niet op. Arco slaapt en is met tussenpozen wakker. De honger naar "buckwheat" wordt hem nog fataal. Redding is nabij in de Bin Inn winkel kun je het kopen. Het moet nog wel geplet. Elke oplossing, geeft weer een ander probleem, om in Johan Cruijff taal, ons dilemma duidelijk te maken.

Het ochtendritueel blijft: wakker worden, berichten checken, overtollig water lozen, douchen, eieren koken, koffie zetten en ontbijten. Nieuw deze dag is het bezoek aan de bandendokter. Gelukkig de velg kan gerepareerd en een nieuwe band is nodig. Eind van de dag klaar en dat voor een prikkie. New Plymonth een plaats aan de westkust en in de beurt van Mount Taranaki, een slapende vulkaan, 2518 meter hoog. We zien hem niet. Zit met zijn hoofd in de wolken.

Dan maar naar het zwarte lavazand strand. Stuk wandelen om de beenspieren in conditie te houden en om van de omgeving te genieten. Er is een wandelpad langs de kust. Deze wordt een flink stuk door onze onderdanen genomen. Terug via de winkelstraat. De kooplust ontbreekt. De zee nodigt ons uit voor een duik. De temperatuur is goed, zo ook de golven. Een relaxdag, na de commotie van gisteren. De band gerepareerd en de boekweit "is on its way" Onze dag kan niet meer stuk. Of misschien op een gestolen uurtje in de nacht na. Morgen gaan we dansen op de vulkaan.

Voor het nummer van vandaag: niet de Dijk, zoals ik sommigen van jullie op het verkeerde been heb gezet, maar Colin Blunstone met Wonderfull

Link naar: Colin Blunstone Wonderfull

Filmpje van: Mount Taranaki