Taranaki

12 januari 2023 - Whanganui, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen werden we wakker met regen en wind. Balen. Een uurtje later leek het op te knappen. Dus op naar de Mount Taranaki, de slapende vulkaan, zo'n 2500 meter hoog.

Toen we in de buurt kwamen trok de lucht weer dicht.  We hebben de vulkaan niet kunnen zien. Hij verdween in de wolken. We hebben nog een wandeling gemaakt aan de voet van de berg. Meer liet Taranaki niet toe.  We fristen er lekker van op.

We zijn daarna doorgereden naar Whanganui. We slapen vanavond in een cabin vlakbij het strand. Het is een prachtig groot strand, zwart met hoge, steile duinen.

Morgen gaan we naar het Zuidereiland. We hebben er zin in.

Het nummer van de dag: Slade met Far, far away

1. Jenny:
    12 januari 2023
    Het ziet er prachtig uit. Geniet maar lekker van jullie vakantie.
  2. Isah:
    Heeeel mooi daar! Geniet ervan dikke kus
  3. Carla Veeger-Roeper:
    12 januari 2023
    Mooie foto’s, morgen naar het Zuidereiland met zijn mooie natuur. Geniet ervan.
  4. Piet Bakelaar:
    Het is hier ook regen en wind. De Hoge Berg is maar net zichtbaar. Dus we zitten ongeveer in hetzelfde schuitje.
    Na regen komt ...... of achter de wolken schijnt de ....

Geniet ervan.
  5. Margot van der Ven:
    12 januari 2023
    Wat is het toch een prachtig land. Zelfs als het met het weer een beetje tegenzit ziet de natuur er daar overweldigend uit. Genieten, mannen