Wie betaald de veerman?

13 januari 2023 - Picton, Nieuw-Zeeland

Strak blauwe lucht, bij het krieken van de dag. De nacht was al een voorbode daarvan. Bij het lozen van het lekkere biertje, keek ik het zuider kruis helder in de ogen. Voor 9:00 uur rijden. De vervangende receptioniste, de echte heeft Corona, is er niet. Jammer, ze zou zo uit de filmset van een Jack Sparrow film kunnen komen. Tegen de 60, grijs rastahaar met blauwgroenachtige verf erdoor. Ze moest er nog in komen. Gisteren bij het inchecken, kon ze ons formulier niet vinden, laat staan in de computer. Afijn ik gooi de sleutel maar in de brievenbus. Ik hoop dat ze, die wel kan vinden. We moeten een goeie 200 km rijden en om 12 uur in Wellington zijn.

Verdacht het is vrijdag de 13e. Alle geluk van de wereld, hopelijk ook op de plekken in de wereld waar ze dat het meest nodig hebben. Ons geluk , een bakkie, muffin of scone in het plaatsje Bulls, dat kon ik Arco niet ontzeggen, een stralende dag, een mooie overtocht met de veerboot, eten gemaakt door Arco. Wat wil een mens nog meer.

Met de boot moet je geduld hebben. Daar staat tegenover, dat er van alles is te krijgen. Om 18:00 uur op de camping. Nederland ontwaakt, Gert Jan Seegers gaat uit de politiek. Wij hebben in Picton, een soort Pipowagen als onderkomen. Zo zie je maar geluk, zit in een klein hoekje en morgen op naar Johan en Cisca. Nog een mooie weg te gaan.

Mijn nummer van vandaag is Lucky man van Emerson Lake & Palmer

Link naar het nummer

Op de boot 2Op de bootDe auto staat goedHet zuideilandTerug kijken op het noordeilandDe Pipowagen

1. Janneke:
    13 januari 2023
    Mooi Cees en Arco! Ik geniet weer mee met jullie avonturen! Hoe fijn zal het zijn om Johan en Ciska morgen (of vandaag voor jullie) weer te zien! XX Janneke
  2. Cocky:
    13 januari 2023
    Zo heerlijk om elke dag jullie reisverhalen te lezen .Geniet en blijf heel en gezond !! En morgen de " grote dag " ben zo benieuwd...
  3. Mam en Iet:
    13 januari 2023
    Hier regent het en is het guur... Er ontstaat liefde tussen Martine en Rens. En verder is het allemaal goed.
  4. Gerda Pieneman:
    13 januari 2023
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen en op deze manier met jullie mee te reizen. Jullie hebben een mooi onderkomen op de camping. Morgen naar Johan en Ciska, een mooi weerzien. Heb het goed samen.
  5. Hannes:
    Goeie baard Ar!