Tuus

10 februari 2019 - Oban, Nieuw-Zeeland

Z initiatiefaterdag.  Er lopen drie wilde schapen op het land. Ze komen uit het bos vandaan. En ze zijn van niemand. We proberen ze te vangen. Al sluipend zorgen we dat ze niet naar het bos terug kunnen. Nu proberen op te drijven. Maar ze zijn wild en het zijn schapen. Ze rennen langs ons heen het bos in. Morgen weer proberen.  De bosbrand lijkt redelijk onder controle. Er wordt hard gewerkt. 23 blushelicopters en een enorme groep mensen op de grond. De wind neemt gelukkig weinig toe in de middag. Het houdt iedereen bezig hier. Ons ook. Om de zinnen te verzetten gaan we naar de markt en springen we in het zeewater. 's Avonds rummikub.

Zondag. We gaan naar de kerk. De dienst staat vooral in het teken van de bosbrand. Indrukwekkend. De wind trekt weer niet echt aan en de windrichting is gunstig. Het ziet er goed uit. De drie wilde schapen zijn weer op het land. Waarschijnlijk zoeken ze water. Al sluipend weten we weer tussen de schapen en het bos te komen. We proberen ze voorzichtig op te drijven. En weer willen ze niet en proberen ze ons plan te doorkruisen. Maar Johan grijpt er een in z'n kraag. Gauw de trekker gehaald en het schaap in de bak van de voorlader. We doen hem in een hok waar hij tot rust komt. Morgen gaan we het dier slachten.

DSC_0797

1. Cocky:
    10 februari 2019
    Dan hebben jullie straks lekkere
    "Groene boere skepe kees" dat op z'n Tessels natuurlijk