Van Zuid naar Noord

12 februari 2019 - Palmerston North, Nieuw-Zeeland

Na de koffie vertrekken we bij Johan en Cisca. De voor ons al bekende weg. Eerst door de heuvels. We kijken op Rabbit Island. Komen op vlak terrein. De plaatsen Richmond, Stoke en Nelson volgen. Na de kustlijn te hebben gevolgd, gaan we weer de heuvels in. De weg kronkelt aardig en daar is Peloros bridge, waar we op de heenweg nog gezwommen hebben. De weg is nu vlakker. In het plaatsje Havelock is het tijd voor een consumptie. Het laatste stuk naar Picton gaat snel en we staan om 13 uur bij de veerboot. Een uur van te voren moet je inchecken. Heel anders dan bij de Teso. Vrachtauto's gaan eerst en worden vastgesjort. Ruim 3 1/2 uur varen. Als we dichtbij Wellington komen waai je bijna van het zonnedek. Geen wonder dat ze het de Windy City noemen. Het is druk en voor we goed en wel rijden is het al over zessen. De auto lust ook weer wat en wij een ijsje dat zo groot is dat we hard moeten likken dat er niets verloren gaat. Het is toch nog verder dan we dachten en het laatste stukje rijden we in het donker naar Palmerston North, waar we een motel kamer hebben besproken. Niemand meer bij de receptie. Staat wel een automaat. Maar die accepteert mijn boekingscode niet. Dan maar even gebeld. Gelukkig het is gelukt. Nu even relaxen en morgen gaan we weer verder naar het Noorden en komen we steeds meer jullie kant op.

BLD_5061

1. Jenny:
    12 februari 2019
    Jullie hebben nog een paar spannende dagen gehad. Gelukkig dat het allemaal onder controle is. Dan ga je toch wat fijner weg. Thuiskomen is straks ook wel weer fijn. In ieder geval een leuke tijd om op terug te kijken.