Dip en Topdag

16 januari 2023 - Upper Moutere, Nieuw-Zeeland

Arco eindigde het vorige schrijven met morgen gezond weer op. Dat ging helaas niet op. Een dag met hoofdpijn. Zondag een echte rustdag voor Arco dus. Tijd voor mij om bij te praten met Johan en Cisca. "Waar praten zei over? Over biotex" Stom zo' n reklamezinnetje komt bovendrijven in mijn grijze massa. Heeft geen enkele waarde om te onthouden.

Onze gesprekken gaan heel ergens anders over. De wereldproblematiek komt ook even om de hoek kijken. Terwijl uit de andere hoek de oude verhalen uit onze jeugd, een opknapbeurt krijgen. Arco laten we met rust. Johan en ik rijden in een klein half uurtje naar Rabbit Island om even te zwemmen. Verdacht wat is dat water warm. 23 graden schat ik, want je hoeft niet echt door. Terug heeft Cisca heerlijk eten gemaakt en we zitten 's avonds lekker buiten bij het vuur bij de openhaard. De banden van onze vriendschap worden weer aangehaald.

Als we naar bed gaan vergeet ik dat het schuifraam nog dicht is. Ik knal er met mijn houten kop tegen aan, het wijnglas in mijn hand breekt. Domdomdom, denk ik. Een klein pleister stop het ienemiene sneetje in mijn hand, geen bult op mijn kners. Maar de volgende dag toch een blauw oog. Toch een beetje solidair met Arco. Die de volgende dag weer bij zijn positieven is.

Tegen de middag gaan we met z'n vieren naar het Abel Tasman Park naar Appel Rock om weer te zwemmen. Nu iets frisser. Het blijft een bijzonder mooie plek waar onze landgenoot Abel voor het eerst aan land kwam. Op de terugweg, erg lekker geluncht met uiteraard een ijsje,met gepureerd vers fruit, na. Terug naar huis, waar zoon Ben even langs komt om een schapenscheer af te geven. Goed om Ben weer te zien. Tijd om de 9 stieren te verweiden. Rijden daarna over het land met een quad om te kijken of we nog wilde varkens zien, helaas geen kans vandaag. Johan probeert nog een haas te schieten. Maar het was haasje over en hij kon ontsnappen naar de buren. 's Avonds zitten we weer buiten met de openhaard aan.Het is windstil we horen een vogel, die we niet thuis kunnen brengen maar dat doet hij zelf wel. Met een goed gevoel van een waardevolle dag kruipen we heerlijk onder de dekens.

Link naar Zwemmen Rabbit Island

Link naar Zwemmen bij Appel Rock

Het nummer van deze twee dagen met een zondag erin, heeft ook met de bijbeltekst te maken van Prediker: dat er overal een tijd voor is. De Byrds met Turn Turn Turn

1. Simon:
    16 januari 2023
    Wow jongens, wat een strand- en rivierplekken! En dat terras! Mazzelkonten. Hier is Noach net voorbij komen varen, het regent al tijden. Binnenkort stopt dat gelukkig even.
  2. Cocky:
    16 januari 2023
    wow wat weer een mooi verhaal met prachtige foto,s Het is weer echt genieten !!
  3. Carla Veeger-Roeper:
    16 januari 2023
    Abel Tasman park is indrukwekkend mooi.
    Heerlijk zwemmen, dat kunnen wij ook met al die regen hier!!
  4. Margot van der Ven:
    16 januari 2023
    He, Rabbit Island. Daar heb ik ook gezwommen, een paar jaar geleden.
    Prachtige plek.
    Maar ja, wat is er nu niet mooi in New Zealand.
    Genieten daar!!