Rustig aan

17 januari 2023 - Upper Moutere, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen weer op tijd uit de veren. Meestal is dat rond 8 uur-half 9. Wat een leven. Eerst samen met Cees aan de boekweit. Johan en Ciska hebben al ontbeten.

Het is vandaag weer lekker weer. Zon en wind. Precies zoals we het hebben willen.

We gaan met de motorbike naar het land kijken waar Johan vorig jaar bomen heeft geplant. Helm op voor de veilgheid, bril op voor rondvliegende graszaad.  Het ligt zo'n 15 minuten rijden van het woonhuis. Het is prachtig daar, groots, wijds en hoog. De boompjes groeien goed. Een kraan heeft paden aangelegd en we kunnen overal komen.

's Middags zijn we gaan zwemmen op Rabbit Island. Dat had ik eergisteren gemist. Het water is daar idd lekker warm. Thuis liggen we wat na te snurken op de bank. Johan probeert een boek te lezen. Cisca gaat rond 17.00 koken. Het ruikt ontzettend lekker! En dat smaakt het ook.

We zullen vandaag waarschijnlijk weer op het terras eindigen. Het is er, nu ik hier zit, heerlijk rustig. Je hoort de vogels en heel in de verte de schapen en het verkeer. Morgen gaan we weer op reis. Naar het zuiden. Ik heb er zin in.

Muziek van de dag:   One way wind van the Cats.

Nieuwe land met bomen van een goed jaar oud

Appel rock

Appel Rock van gisteren

Arco en Cees op Rabbit EilandHet nieuwe landThe Twins

1. Saskia:
    17 januari 2023
    Wat klinkt het heerlijk! En nu heb ik ook nog Piet Veerman in m'n hoofd...
  2. Ton van Groeningen:
    17 januari 2023
    One Way Wind met dat mooie gitaarloopje. Veel plezier!