Fox Glacier

29 januari 2023 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

In Auckland heeft het een paar dagen geleden meer dan flink geregend. Gisteren heb ik contact opgenomen met Anna Drijver, mijn nicht, voorheen Annet. Benieuwd hoe het bij haar is.  Uit ons contact heb ik begrepen dat ze met  zandzakken  de benedenverdieping watervrij probeert te houden. Ze is dit weekend wel vertrokken voor een korte trip naar Mount Cook, dus het lijkt me dat het voor haar goed afgelopen is.

Wat Cees en ik gemeen hebben is de helft van onze familie. We hebben het regelmatig over hen. Onze favoriet is Oma/Moeder Timmer/moeder Aal. Ooit zei ze: " Als je alleen werkt voor het geld, dan ben je een doodarm mens". Kijk, dan zijn we waar we wezen moeten.

Vandaag op weg naar Fox Glacier. "Wat voor dag is het vandaag?" "Zondag" zegt Cees en begint te zingen. "In de kark in de kark, zei de dominee". Luidzingend zijn we ff later gestopt bij Bruce Bay. Wat een prachtig strand. Pittige zee, maar we zijn er toch ingesprongen. Dit was echt een hele mooie duik. Die vergeet ik nooit meer.

Tijdens het aankleden kwamen onze kennissen uit Utrecht ook weer aangereden. Hoe bestaat het. Zij gingen zwemmen, wij weer verder met de auto.

In Fox Glacier besloten we de Lake Matheson walk te doen. Hopelijk kan Cees de weerspiegeling van de Mount Cook en Mount Tasman vangen in het meer.  Het moet wel blakstil zijn en dat was het niet. Toch is Cees redelijk tevree.

Daarna boodschappen gedaan en nu liggen we voor apegapen op bed. Morgen naar de gletsjer, het weer wordt wel wat minder.

Cees koos gisteren voor bollen(pel)muziek. Ik moest meteen aan de Rubettes denken, met Sugar Baby Love. Maar die kan echt niet meer!! Dus daarom Tip van de dag: Fox on the Run van The Sweet, prachtig intro!

Lookout westkust bij HaastLake Moeraki

Het insect uitvergroot

Lake ParingaZalmkwekerijBruce BayBruce BayCook again and TasmanBlad onder waterRefection lakeMooie contouren van de bergen

1. Rosemarijn:
    29 januari 2023
    Top nummer! Het is 's ochtends als ik mijn mail open, net alsof de krant in de bus zit... jullie reisverslag. Super leuk om te lezen weer! Groetjes!
  2. Saskia:
    29 januari 2023
    ‘Sugar baby love’ met de pratende drummer… was ik verliefd op. Kan nog prima, vind ik. Maar The Sweet gaat daar wel vet overheen. ☺️
  3. Tineke:
    29 januari 2023
    Wat geniet ik elke dag weer van jullie verhalen en foto,s.
    Moeder was oma/ tante/moeder Aal maar ze werd ook nog Aliebuur genoemd.
    Voor nu nog een mooie, zonnige, goeie reis, waar wij vanaf een nog kil landje meegenieten van prachtig foto,s en mooie verhalen