Golden Bay twee

14 februari 2023 - Collingwood, Nieuw-Zeeland

Ze geven regen op. Het lijkt vooralsnog mee te vallen. We ontbijten stevig. Boekweit, brood en koffie.  De buurman krijgt de caravan niet aan de trekhaak. We helpen hem een handje.

Om een uur of 10 zijn we naar Farewell Spit gereden. Dat is een landtong. Een smalle zandtong, gevormd door duinen. 25 km lang, 1 km breed. Het ligt ten noorden van de Golden Bay en zorgt voor luwte en bescherming.                                                 We hebben daar een km of 12 gelopen.  De binnenkant lijkt op de Slufter en ruikt als de Slufter. Er waait een dikke, warme wind. Uit het zuiden vandaan. We lopen over een laagje schelpen. De buitenkant van de landtong is als onze noordzeestrand. Met wat minder hoge duinen.

De Golden Bay is een prachtige vallei. Met prima boerenland en veel rundvee. Goeie sfeer hangt er. In Takaka hebben we gisteren koffie gedronken in een hippie-cafe. Morgen nog maar een keer langs.

We hebben een cabin gehuurd, vlak naast het strand. We hebben net gezwommen. De zee is rustig vandaag.  Het is er niet diep. We kunnen vrijuit zwemmen.

Net vroeg een vrouw of Cees en ik broers zijn. Dat vind ik leuk. Toch nog een broer.

Nummer van de dag:  Helpless van Neil Young

Droog gevallen wadDe binnenkant van Farewell SpitDuinen met vennetjesBrede duinenrijFossiel PointGroene dekenStruiken groeien met de wind meeFarewell SpitFarewell SpitWat een afstand

Regenboog boven Abel Tasman

WonderschoonDat beloofd wat morgenTerugkijkend naar Farewell SplitAvondrood

1. Corrie:
    14 februari 2023
    Mis foto van het hippie café.
  2. Cees:
  3. Simon:
    Ok skitterend.
  4. Corrie:
    14 februari 2023
    Super mannen. New Zealand inside. Dat zie ik graag, hoe mooi de baaien ook zijn.