Kaikoura

2 februari 2023 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we redelijk op tijd uit de veren. Het regende de hele nacht en dat doet het nu ook nog. Rustig douchen, ontbijt met veel koffie, geen eieren deze keer.  Dan op weg naar Kaikoura. Dat ligt in het noordoosten, aan de kust. Daar waar de walvissen zijn.

Langzaamaan herstelt het weer zich. Het is nu droog, wel zwaar bewolkt. We stoppen om foto's te maken van de druivenvelden die we tegenkomen. De druiventeelt is hier hot. Het kost behoorlijk minder arbeid, plukken gebeurt hoofdzakelijk machinaal, volgens Google. Gelukkig maar, we maakten ons al zorgen.

In Blenheim doen we koffie met een scone. We proberen nog wat te shoppen maar daar hebben we de rust niet voor. Het is een leuk stadje.

Daarna zwemmen in de Stille Oceaan aan de oostkant. Die is ook best ruig. We gaan even kopje onder en daarna snel weer naar de kant. We zijn niet van die helden. Dus zwemmen is een groot woord.

In Kaikoura slapen we in een jeugdherberg. Maakt ons niet veel uit, gisteren in het motel was het erg luxe en rustig. Dat heft elkaar op.

Muziektip van de dag, past bij Kaikoura: Kajagoogoo met Too Shy

Filmpje van de zwemplek

Wijngaarden te over

Het strand voor een duik

Een aalscholver

Donkere wolken

Weer een zwarte skolekster

Strand bij Kaikoura

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rosemarijn:
    2 februari 2023
    Ha, goede muziek vandaag! :-) De rest van de dagen ook trouwens...