Kajakkes

11 februari 2023 - Upper Moutere, Nieuw-Zeeland

Vandaag staat kajakken op het programma. Niet besproken, proberen het op de bonnefooi. Eerst rijden we naar Kaiteriteri. Dat is de plaats waar we een paar dagen terug op de boot stapten. Nu gaan we een slingerweg verder. Naar Marahau. Deze plaats is iets kleiner ligt aan een baai en is ook het punt waar de Abel Tasmantrack begint. 60 km lang waar je een paar dagen over kan doen. Slapen doe je in een hut of in je eigen tent. Ik heb hem twee keer gelopen. Een prachtige wandelroute.

Nu komen we voor de kajak. We zijn er even over 12 uur. Helaas net te laat. De laatste briefing was om 12 uur. Je krijgt een half uur veiligheidinstructies. Wij dachten dat weten we wel van de vorige keer, maar zo werkt het niet. Plan B dan maar weer terug naar Kaiteriteri. Hier zijn we ook net te laat. Volgende week kunnen we het als nog een keer proberen maar dan bespreken. Het is zaterdag en druk op het strand. We laten ons verleiden om badgast te spelen. Zwemmen en laten opdrogen in de zon. Zonnebril op en mensen beoordelen.

Het valt op dat hier ook veel mensen tatoeages hebben. Oké van Maories begrijp ik het. Dat zit in hun cultuur maar een blank stel, volgens Arco tegen de 60, zaten onder de tatoeages. Een unisextattoo op de onderrug. Je moet het maar willen. Aan mijn huid geen polonaise. Opgedroogd gaan we naar Motueka. Winkelen maar zaterdagmiddag blijken heel veel winkels dicht te zijn.

De Countdown supermarkt is gelukkig open. We hadden ons zelf de opdracht gegeven om bier, brood en boekweitmelk te halen. Bier stond niet voor niets bovenaan de lijst. Speciaal IPA, daar lusten we wel pap van. Dus de melk komt zodoende twee keer van pas. Het is weer zonnig vandaag. Echter in Nieuw Zeeland maken ze zich zorgen om een cycloon Gabrielle, die over een paar dagen het land zal bereiken. Zwakt hij of zij af en wisselt hij of zij nog van koers. We wachten het af. Hij komt sowieso aanwaaien.

Bij de video's staat nu een filmpje vanuit de auto gemaakt van de oprit van Johan en Cisca.

Het nummer van vandaag Ruthless Queen van Kayak.

Link naar het nummer