King Kong Cees

7 februari 2023 - Upper Moutere, Nieuw-Zeeland

Het is misschien niet helemaal duidelijk voor iedereen. Maar onze auto dienen we weer in Auckland af te leveren. Dat is op het Noordeiland en wij zitten op het Zuideiland. De veerboot, om van eiland te wisselen, is volgeboekt tot begin maart . Dit vanwege het feit dat een boot motorproblemen heeft en er tussen uit is gevallen. Dus wij krijgen onze kleine Japanner er niet meer tussen gewurmd. Een optie is om de auto hier af te leveren en van Nelson naar Auckland te vliegen. Andere opties liggen ook nog openen. We houden jullie op de hoogte.

Na wat heen en weer gebeld te hebben, is het me gelukt. De auto mogen we hier op het vliegveld afleveren en dan vliegen we op 20 februari om 6:40 in een goed uurtje naar Auckland. Opgelucht dat het probleem is opgelost. Johan gestrikt om ons zo vroeg weg te brengen.
Het is weer een zonnige dag. Dat komt goed uit want bij Arco moet er weer een jaartje bijtellen. We hebben wat lekkers bij de koffie en Cisca heeft Arco zijn favoriet gemaakt: verse cheescake. Door al het geregel en wachten op een telefoontje, gaan we er na de lunch met zijn tweeën nog even van tussen.

We rijden richting het oosten en komen in de Ainseed Vallei. Een kronkelweg brengt ons bij het begin van het Richmond Forrest Park. We lopen naar de Whispering Falls. Door aardverschuivingen en rotsblokken, die naar beneden zijn gekomen, moeten we een bepaald stuk naar boven klauteren. Dit hoort bij het echte "trampen". De rivier en een stroompje moeten een keer overgestoken worden. Schoenen uit en eerst zand en daarna voorzichtig door het water met grote keien. Bij de watervallen is het verbazend stil. Vandaar "whispering". Er is daar dus niet veel regen gevallen. Dus op een paar stroompjes na is het meer een groene natte mosmuur.
Op de terugweg duiken we bij het oversteken van het riviertje nog even lekker in het water. Het is niet koud. De zwembroek laten we uit. Er is toch niemand. Had je gedacht. Komt er toch nog een stel aan. Alles is in discretie afgehandeld. Gelukkig geen grensoverschrijdend gedrag of het moet het oversteken van de rivier zijn van het stel. Terug bij Johna en Cisca moet de cheesecake er aangeloven. Zij gaan ergens eten. Dus Cees bakt het lievingseten voor Arco. Pannekoeken met appelmoes, kaas en stroop

Morgen gaan we de lucht in naar de berg Arthur. King Arthur wel te verstaan. King Kong Cees is er klaar voor, nu de anderen nog. Knights Arco and Joh(a)n most be prepared.

Het nummer van vandaag. We moeten allemaal weleens een stapje terug doen om vervolgens weer twee stappen vooruit te kunnen. Madness met One step beyond.

Link naar het nummer van Madness

Link naar filmpje van Milner rivier

Milner rivier

1. Rosemarijn:
    7 februari 2023
    Gefeliciteerd Arco! Succes met King Arthur :-)
  2. Marijke:
    7 februari 2023
    Gefeliciteerd arco! Uit betrouwbare bron begrepen dat je gisteravond al verjaardag vierde met mirjam. Gisteren geluncht met die lieverd. x
  3. Cocky:
    Lieve Arco
    Van harte gefeliciteerd XXX
    Maak er nog een paar mooie reisweken van
  4. Cocky:
    7 februari 2023
    Lieve Arco van harte gefeliciteerd XXX. Maak er nog een paar mooie reisweken van
  5. Simon:
    7 februari 2023
    Arco van harte gefeliciteerd. Simon en Wesselien.
  6. Carla Veeger-Roeper:
    Gefeliciteerd Arco,
    Bijzonder in een ander land je verjaardag vieren, geniet er volop van🎂🎉🎉🎉
    Veel plezier !!
  7. Cocky:
    Oh ja en het nummer vandaag is natuurlijk van ...Cliff Richard met CONGRATULION
  8. Ton van Groeningen:
    7 februari 2023
    Arco gefeliciteerd. Bij jullie is het inmiddels ruim 8 februari maar toch.
    Veel plezier vandaag en de komende dagen.
    groeten van Ton