Het Paradijs

9 februari 2023 - Upper Moutere, Nieuw-Zeeland

Ouwe verhalen ophalen,  is wat er gebeurd als je met iemand bent vanuit je jeugd. Hier is dat niet anders met Johan. We zijn tot de conclusie gekomen, dat er is ons leven wel heel veel is veranderd. Neem nou de mobiele telefoon, waarmee je met iemand aan de andere kant van de wereld belt en elkaar nog ziet ook. Op de middelbare school, in onze tijd, werd toen gevraagd of dit mogelijk zou worden in de toekomst. Velen dachten dat het onmogelijk zou zijn.
Nu weten we niet wat ons te wachten staat de komende 10 jaar.
Oké we leven in het nu. Dit is wat er vanochtend gebeurde: om even over half zeven klonk er een gedempt schot. Stier Choclat laat het leven, om anderen te voeden. Zo gaat het in de natuur. Hij heeft een goed leven gehad. Hoefde niet vervoerd en met een knal is het afgelopen. Hij wordt ergens anders geslacht.
We starten langzaam op. Arco belt en wij eten boekweit. Goeie volgorde trouwens want met boekweit aan je oor krijg je geen belcontact. Na de koffie gaan Arco en ik naar Kaiteriteri. We varen met een soort dienstboot naar Medsland Beach in het Abel Tasman Park. Als we  aanmeren zien we een pijlstaartrog wegzwemmen. Het is hier wonder schoon. Goudkleurig zandstranden, stroompjes met helder water, mooie baaien en meteen bos na het strand. Kortom een paradijs op aarde. Een stuk van het wandelpad wordt door ons gelopen. Zwemmen nog een keer. Zien verschillende vogels. De weka, een loopvogel, laat zich zo vaak zien en is  brutaal bovendien, dat het vervelend wordt. Als we terug zijn met de boot, is het zo laag water dat hij niet goed kan aanleggen met de loopplank. De schoenen moeten het weer even zonder onze voeten doen. Het waden door het warme water, is een weldaad voor onze onderdanen. Ik heb ze tenminste niet horen klagen. Dat onze landgenoot Abel, deze plek als eerste ontdekte blijft bijzonder. Hij had het niet beter kunnen doen. Strand van goud en ook nog eens paradijselijk schoon. Meneer Kaktus is tevree.

Het nummer van vandaag Phil Collins met Another day in Paradise.

Filmpje Abel Tasman Park

Apple Rock

Pijlstaartrog

De zwarte variant.

Fantail

Bark BayBark BayBark BayBark BayBark Bay BeachAbel Tasman ParkBark BayAbel Tasman ParkAbel Tasman ParkBark BayDoorkijk Bark BayBark BayBark BayBark Bay

1. Piet Bakelaar:
    9 februari 2023
    Paradijselijk verhaal en prachtige foto's. Super allemaal.
  2. Cocky:
    9 februari 2023