Rustdag in Te Anau

25 januari 2023 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag lekker een dag rust. Een laat ontbijt, onderwijl puzzelen we de graptogram uit de Volkskrant, waar we best goed in aan het worden zijn. De vieze kleren heb ik in de wasmachine gestopt. Dat geeft een goed gevoel. En nu wachten tot het droog is. Ze hangen in de speeltuin. Alle ruimte, alle tijd

We hebben hier slecht internet. Lastig, want we willen boeken voor morgen. Sowieso blijkt dit lastig want het is zomer en druk.  Misschien gaan/moeten we toch weer in de tent. Liever niet!  Mijn Eelmannenlichaam protesteert.      Terwijl ik op de was pas loopt Cees te zoeken naar een vleugje internet  Hij heeft beet, een motel in Wanaka, voor 2 dagen. Doen!

Aan de voet van de Mont Cook hoorde ik de merel . Dat deed me goed. Hier naast de was hoor ik de Tui. Hij zingt niet lang of hard, maar zijn geluid draagt heel ver, met echo. Knap.

ik heb de was omgedraaid en ga eens kijken waar Cees uithangt (hahaha). We gaan een stuk lopen. 13 km is het geworden. Halverwege duiken we in het Te Anau meer. Koud isie. En diep.

Thuis gekomen hebben we geen fut meer om te koken. We gaan weer voor patat en steak, zoals gisteren.

Het was gisteren imposant in de Milford Sound. Ik voelde me daar heel klein. Passend nummer deze keer: The Beach Boys met Lonely Sea.

20230125_125532

Te Anau

Meer van Te Anau

Meer van Te Anau

1. Mirjam:
    25 januari 2023
    Nu ik weet dat er Merel's zijn in New Zealand...wat een perfect land!
  2. Marijke:
    26 januari 2023
    En ondertussen is het stoppen van de premier van nieuw Zeeland nog steeds wereldnieuws… heerlijk jullie stukjes!!