Vliegensvlug

7 januari 2023 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Het vliegen begint met een uur vertraging. In Seoul hebben we maar een uur overstaptijd. De steward zegt dat we in Seoul, als we de vlucht missen een andere vlucht krijgen misschien via Australie. Je zit in het vliegtuig en je gaat toch teveel nadenken van: als dit of dat. Op ons scherm zien we dat we over Rusland vliegen. Bijna over Texel maar we nemen toch een bocht naar rechts en vliegen over Oost Europa en over de  Zwarte Zee, toch dichtbij de oorlog, Azië in. De aankomsttijd schuift zo op dat we de tussenvlucht niet halen. We wachten gelaten af  met de mondkapjes op onze snufferd. Arco laat hem vaak op zijn kin hangen. Zijn beginnend ringbaardje zit goed. De stewardess komt het kapje weer goed praten. Ze komt ook langs om te zeggen dat het vliegtuig naar Auckland ook vertraging heeft en dat we in Seoul een half uurtje hebben. We worden vlak voor de landing naar vooren gebracht door haar. Zodat we snel uit kunnen stappen. We zijn met een man of acht, die hetzelfde lot is beschoren. In Seoul moeten we weer door de Security. Mijn tas wordt er uitgepakt. Stomvergeten dat ik nog een klein flesje water bij me had. De overstaptijd blijkt toch 45 minuten. We moeten nog een heel eind lopen. Goed voor de benen. Want weer 11 uur zitten, doen achteraf  onze voeten geen goed. Het is 10 uur 's zaterdagmorgens als we landen. Bij jullie is het vrijdagavond zelfde tijd. Het regent in Auckland. Gauw WiFi verbinding gezocht. Johan en Cisca gebeld. Johan zegt dat het aardig heeft huisgehouden, wat de regen betreft in Auckland. Voor ons is het wel lekker, rustig wennen aan zomerse temperaturen. De auto oppikken gaat een stuk makkelijker dan de vorige keer. Via de Tomtom proberen we vanaf 12 uur onze weg te vinden. Mooie route langs een grote inham. Tijd voor onze eerste icecream met vers fruit, boysenberries (een soort braam maar dan groter) te verorberen.  Volop aardbeien in het stalletje, kortom het is zomer. De supermarkt ook met ons eerste bezoek vereerd en dan naar Whangarei. Het motel is zoals in een Amerikaanse film. Je zet je auto voor je appartement, deze staan aan een geschakeld. Wij moeten nog een trap op. Alles mag nog een likje verf. Maar we hebben een bed. Morgen zien we weer verder....